HTML

Címkék

ajánló (11) bogyó (1) cuki (1) dekor (3) divat (1) fun (2) gasztro (21) kenyér (2) kreatív (6) öko (2) ősz (4) private (6) program (3) Címkefelhő

Just for fun

Friss topikok

Linkblog

2011.07.03. 21:52 Viki*

A paradicsomleves (ami mindig elfogy) esete a brownie-val

Sokáig gondolkodtam, hogy mi lesz majd a blog első igazi bejegyzése.  Aztán rájöttem, hogy felesleges ezen törnöm az agyam, felesleges keresnem a szavakat, meg a legmegfelelőbb témát. Merthogy úgy egyrészt sosem lesz blogom, másrészt nekem sosem szokott összejönni ha valamire nagyon készülök. Így hát gondoltam csak úgy belevágok. És mivel ma is ettünk, gondoltam kezdjünk is mindjárt egy-két friss recepttel. Mert azért én mégiscsak enni-inni-sütni-főzni szeretek a legjobban.

Ma kettecskén voltunk Botonddal, ezért ebédre csak leves + süti kombóval készültem. (Gondoltam ezzel kihúzzuk, amíg az én nemnormális szorgalmasan sportoló férjem hazajön a mai megmérettetésről és leülünk együtt enni.

A leves (és a süti is) tegnapról maradt. Sok-sok éven át nem ettünk paradicsomlevest, tavaly egy „sokgyerekes” nyaraláson került elő az ötlet. Természetesen betűtésztával (mivel mással???). Azóta is rendszeresen fel-felbukkan. És ahogy itthon mondjuk: érdekes módon ez mindig elfogy. Mert finom.

Én így készítem a paradicsomlevest: egy lábosban felteszek paszírozott paradicsomot (én az Aldiban kaphatót szeretem legjobban) és egy kis vizet, VAGY paradicsomlevet, beleteszek egy kisebb zellert (kettévágva) és egy fej hagymát (egyben). Cukrozom, sózom. Ha felforrt, takarékra teszem és még negyed órát főzöm. Ekkor kiveszem a zellert és a hagymát, helyette belekerül a betűtészta, vagy a rizs. (Jééééééé, a rizs rövid i?) Ha ez is megfőtt (további 15 perc), tálalom. 

A desszert: Tejszínhabos-Málnás-BROWNIE. Szerintem ez nem igényel több magyarázatot. Látszik rajta, hogy milyen. De el kell árulnom, még annál is finomabb volt. Most először „extráztam”, eddig mindig csak magában ettük. Úgy is finom volt, de ez így… Mmmmmmm… Mennyei.

Brownie

Hozzávalók: 190 g vaj, 190 g jó minőségű étcsokoládé, 3 nagy tojás, 1 vaníliarúd, 250 g cukor, 115 g finomliszt, 1 kávéskanál só

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, és béleljünk ki egy kapcsos kerek tortaforma alját sütőpapírral. A vajat és az összetördelt csokit vízgőz fölött olvasszuk össze, majd hűtsük ki. Egy tálban keverjük ki a tojást, a vaníliát és a cukrot, legyen jó habos. Egy másik tálba mérjük ki a lisztet, és keverjük hozzá a sót. Ha a csokis massza lehűlt, keverjük hozzá a tojásos-cukros masszát, míg egyneművé válik, majd adjuk hozzá a lisztet. Kanalazzuk a tortaformába. Kb. 25 percig süssük. A tetejére 250 ml tejszínt verjünk fel két csomag vaníliás cukorral és szórjuk meg friss málnával.

Az brownie Nigella receptje alapján készült, innen.

 

4 komment

Címkék: gasztro


A bejegyzés trackback címe:

https://justff.blog.hu/api/trackback/id/tr23035955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KicsiKató 2011.07.03. 23:02:09

Úúúú, de jó, hogy nem reggel olvastalak, most egyek aludni és málnás brownie-val fogok álmodni...:)

Üdv a blogvilágban, sok évnyi exchibicionizmust és sok-sok olvasót kívánok neked!:)

David Brent 2011.07.06. 19:49:14

És én nemcsak láttam, hanem meg is ettem a finom braúnit!
Igazság szerint én még két nap múlva is ettem, hab és málna nélkül, és úgy is isteni volt.

amanitaverna 2011.07.07. 23:23:25

Jó lesz ez a blog, abba ne hagyd!!!Én már 2 éve írom az enyémet, de időnként agyon akar ütni a család, mert minden kihűl a fényképezés miatt. A braúnit én is megsütöttem, minden nélkül 5 percig élt.

amanitaverna 2011.07.07. 23:24:52

@David Brent: Osztán majd nem tudsz futni. Úgy látszik Z, alias VF csak grafománt csinált belőlünk-jó volt a cikk:)
süti beállítások módosítása