HTML

Címkék

ajánló (11) bogyó (1) cuki (1) dekor (3) divat (1) fun (2) gasztro (21) kenyér (2) kreatív (6) öko (2) ősz (4) private (6) program (3) Címkefelhő

Just for fun

Friss topikok

Linkblog

2011.12.31. 11:36 Viki*

Tiramisu

Főkedvenc. Gyerekkorom óta. Nemcsak én kedvencem, hanem legtöbben ezt szeretik/kérik tőlem. Férj nem szereti, de mindig reklamál, ha úgy csinálok, hogy nem hagyok belőle itthon. Az évek során sokat változott a recept, de az utóbbi időben ez volt a nyerő, ezért gondoltam, hogy megörökítem.

A leírt hozzávalókból egy hatalmas mennyiség lesz. Ez még sosem volt probléma, másnap és harmadnap tökéletes REGGELIRE. Ugye hugi?

 

 

Ritkán tartom be az ilyen fajta ételek készítésénél a mennyiségeket, ezt is most csak azért írtam fel, hogy le tudjam írni Nektek a receptet. Úgyhogy vegyétek lazán, ami épp otthon van, mindenben lehet egy kicsit alá vagy felé lőni. (Pl ha úgy van nyitva, eszemben sincs kinyitni egy teljes tejszínt fél deciért, de ha marad, akkor simán belerakok egy decivel többet, csak jót tesz neki…)

 

 

Hozzávalók: 4-5 dl tejszín, 500 gr mascarpone, 250 gr natúr vajkrém, 4-5 tojás, 3 dl tej, 3 dl víz, 1 dl rum, 6 ek nescafe, 10 ek cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 1 tasak habfixáló por, 400 gr babapiskóta, kakaó, fahéj

 

Elkészítés: Beteszem pár percre a tejszínt a mélyhűtőbe, és ha már kellőképp hideg, akkor 2 evőkanál cukorral, a vaníliás cukorral és a habfixáló porral kemény habbá verem. (Ha előtte mélyhűtőbe teszem, akkor sokkal könnyebb felverni.) Egy másik tálban kemény habbá verem 1 evőkanál cukorral a tojásfehérjéket és ezt is félre teszem. Egy harmadik tálban összekeverem a mascarponét, a vajkrémet, a tojássárgájákat, és 3 evőkanál cukrot. Utána a három krémet összedolgozom.

 

 

Minek a vajkrém? Amikor gyerekként megismertem ezt a receptet, még nem annyira volt elérhető a mascarpone, ezért vajkrémből csináltuk. Később áttértem a mascarponéra, de nekem nem volt elég ízes, úgyhogy most erre jutottam, hogy ez-is-az-is a legjobb. Ugyanígy vagyok a tojásfehérje vs. tejszín kérdéssel. Szerintem mindkettővel jó, általában nálam ezekben a kérdésekben arany középút van, mehet bele mindkettő…

 

Egy tálban 6 evőkanál nescaféból, 4 evőkanál cukorból, a rumból, a tejből és forró vízből megcsináljuk a kávét, amibe mártogatjuk a babapiskótákat. Én az aldiban szoktam venni a cukros babapiskótát, szerintem nagyon jó ehhez a sütihez, mert hamar megpuhulós fajta. Nem kell sokáig benne hagyni, éppencsak, hogy átjárja a kávé, mert megpuhulnia nem a kávétól, hanem majd a krémtől kell.

 

 

El is kezdődhet a rétegezés: 1 réteg krém, a tetejére kakaó szórás, rá az áztatott piskóta, és így tovább. A tetejére krém jön, de erre már fahéjat is szórunk a kakaó mellé. (Aki szereti – nálunk Férj nem – lehet közé is szórni fahéjat.) Én magas falú tálban szoktam rétegezni, de lehet csak két sornyit is csinálni tepsiben, vagy több habfixáló porral, esetleg egy kis zselatin fixszel a krémbe kerek tortaformában tortát is lehet belőle készíteni.

 

 

Ezt a sütit legalább egy nappal előbb meg kell csinálni, és hűtőben tartani, mert ennyi kell, hogy összeérjenek az ízek, hogy megpuhuljon a piskóta.

 

 

 

Mivel még várja az esti bevetést, sajátot fotózni nem tudtam, úgyhogy képek innen.

 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://justff.blog.hu/api/trackback/id/tr33509063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása