HTML

Címkék

ajánló (11) bogyó (1) cuki (1) dekor (3) divat (1) fun (2) gasztro (21) kenyér (2) kreatív (6) öko (2) ősz (4) private (6) program (3) Címkefelhő

Just for fun

Friss topikok

Linkblog

2012.01.31. 21:23 Viki*

Csíráztassunk!

Fúj. Ez volt az első gondolatom anno. Aztán megkóstoltam és nagyon fura volt, hogy ezek a zöld kis izék milyen erős ízűek. És milyen finomak! Ráadásul nagyon egészségesek, érdemes google barátunk segítségével kicsit utána nézni... Zöldségeseknél, áruházakban kis műanyag dobozkában lehet kapni őket – elég horror áron. Mi elég ritkán vettünk, leginkább télen, amikor már nem kapni annyi zöldséget, amit meg kapni lehet az is drága és nem annyira finom. Aztán anyu egyszer mondta, hogy ő otthon szokott csíráztatni, nagyon egyszerű és átküldött egy videót, amiben elmagyarázzák hogyan kell.

Na jó, gondoltam belevágok én is. Elmentem bio boltba, hogy megvegyem a magokat. (Fontos tudni, hogy erre a célra csak a kifejezetten csíráztatni való magot ajánlják, úgyhogy a baumaxban a vetőmagokból nem biztos, hogy jó lesz, bár nem tudom, nem próbáltam, de ezt hallottam.)

DSC_0085_web.jpg


Sőt, akkor láttam, hogy lehet venni kifejezetten erre a célra való csíráztató edényeket is, de azt nem vettem, gondoltam majd ha bejön anyu befőttes üveges technikája, és tényleg rendszeresen esszük, akkor veszek egyet. Aztán megpróbáltam. Nem jött be a befőttes üveges dolog, nekem az egész bepenészedett, úgyhogy gondoltam egyet, és kipróbáltam másképp. És tádám: sikerültek a csíráim. Ez tavasszal volt, akkor csináltam párszor, de ahogy egyre több friss zöldséghez tudtunk jutni, elmaradt a dolog. Aztán a múlt héten megint eszembe jutott, amikor a méregdrága ízetlen paradicsomot ettem éppen, hogy újra meg kéne próbálni. Irány a biobolt, csírát megvettem, és csütörtökön neki is álltam a csíráztatásnak. Mára (kedd) tökéletes retek csíráim lettek. Isteni finomak.

DSC_0136_web.jpg

Ha te is szeretnél, akkor az alábbiakat kell tenned:
1.  Vegyél egy adag csíráztatni való magot (én kb. két maréknyit szoktam egyszerre)
2.  Fogj egy lapos tálat (pl. ilyet), és szórd bele a magokat, és öntsd fel annyi vízzel, hogy ellepje
3.  Tedd valami olyan helyre, ahol éri nap (én a konyhaszekrény tetejére az ablakhoz szoktam)
4.  Kb. fél nap múlva egy szűrőbe öntsd át és mosd jól át a magokat
5.  Öntsd vissza a magokat a tálba és önts alá egy kis vizet, én kb. 2 mm-nyit szoktam
6.  Innentől kezdve reggel és este mosd át jól a csírákat, és mindig önts alá egy kis vizet – mindig annyi vizet kell aláönteni, hogy mire mész következőre átmosni, addigra ne száradjon ki
7.  Várj amíg kész lesznek a csíráid, reteknél ez kb. 5 napig tart (csíra fajtánként eltérő az idő)
8.  Ha kész, mosd át és tedd be egy dobozban a hűtőbe

És hogy mire lehet felhasználni? Én szendvicsekre szoktam tenni és salátákba. Natúr joghurttal, kefirrel is nagyon finom.

Próbáljátok ki!
 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://justff.blog.hu/api/trackback/id/tr434037108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Era85 2012.02.12. 21:06:21

Köszi a tippet! Annamarinál láttam a hozzászólásod. :)
süti beállítások módosítása