HTML

Címkék

ajánló (11) bogyó (1) cuki (1) dekor (3) divat (1) fun (2) gasztro (21) kenyér (2) kreatív (6) öko (2) ősz (4) private (6) program (3) Címkefelhő

Just for fun

Friss topikok

Linkblog

2012.02.20. 17:03 Viki*

Hagymaleves

Egyébként is nagyon szeretem a leveseket, de ilyenkor, amikor beteg vagyok, akkor még jobban kívánom. Így készült el még szombaton ez a hagymaleves. Nyilván nem én főztem meg a spanyol viaszt, a recept akkor is saját fejlesztés, valahogy ilyenné alakult az idők folyamán.  Előételként  reszelt sajttal, főételként pluszban még egy szelet pirítós kenyérrel ajánlom.

Hozzávalók: 1 kg vöröshagyma, 1 póréhagyma (elhagyható, de ha van otthon minél többféle hagyma, annál jobb, lehet tenni bele bátran), 8-10 gerezd fokhagyma, 10 dkg vaj, 6 ek olíva olaj, 2 dl tejszín, 1 liter víz, 2 leves kocka, só, bors

Elkészítés: A hagymákat félkarikára vágom, a fokhagymát megpucolom. Egy nagyobb lábosba teszem a vajat és az olívát, felhevítem, beleteszem az összes hagymát és 15 percen keresztül pirítom-párolom. Felöntöm 1 liter vízzel, beledobom a két leves kockát (én dm-es bio kockát használok, de nyilván ha van friss hús- vagy zöldség-alaplé, az a legjobb). Sózom-borsozom és kb fél órán át főzöm. Mivel én úgy szeretem, ha krémleves jellege van, de azt is szeretem, ha úszkálnak benne hagyma darabok, ezért a hagyma egyharmadát kiveszem egy tálba és félreteszem. A maradékot botmixerrel pépesítem, beleöntöm a tejszínt és felforralom. Ha forr, pár percig még főzöm, majd visszarakom bele a kivett hagymát. Sok-sok reszelt sajttal tálalom.

DSC_0268_web.jpg

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://justff.blog.hu/api/trackback/id/tr204147598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása